MÉK AJÁNLÁS AZ EGYES TERVEZÕIRODÁK
MINÕSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZERÉNEK KIDOLGOZÁSÁRA
A Minõségbiztosítási Útmutató (a továbbiakban: Útmutató) célja a Magyar
Építész Kamara által lehetõséget biztosítani, a Területi Építész Kamarák
gyakorló építész tagjai számára, hogy a mûködõ tervezõirodáikban az
Útmutató alapján az építész tervezõi tevékenység sajátosságainak
megfelelõ, attól nem idegen, alkalmazkodó
minõségirányítási rendszert valósítsanak meg. Az Útmutató egy referencia
kézikönyv, tartalma a hazai és nemzetközi (EU) gyakorlatban alkalmazott
ACE
(Európai Építészek Szövetsége) irányelveinek megfelelõen került
kidolgozásra. Az általános keretek a magyarországi építõipari
gyakorlatban is érvényes és alkalmazott jogszabályi, szabványügyi és
szakmai irányelveken alapulnak.
Az Útmutató alapján az építész irodák könnyen saját arculatukra
formálhatják a minõségirányítási követelmény rendszert, úgy, hogy a
meglévõ irodai struktúrákat rendezik olyan formába és olyan
folyamatokkal ellátva, hogy az a kamara által elvárt és javasolt
minõséget biztosítsa.
Napjainkban igénnyé vált az építõipari és a tervezési szolgáltatási
területen is a minõségirányítási akkreditáció. Ezt különbözõ törvények
adott helyzetekben kötelezõen, más kapcsolatokban: pl. pályázatokban,
versenyhelyzetekben bár nem kötelezõen, de elõnyként rendelik el. A
Magyar Építész Kamara mindent elkövet annak érdekében, hogy az építészek
és irodáik részére olyan hatékony és szakszerû, de ugyanakkor könnyen
és nem
kényszerként megvalósítható minõségirányításhoz alkalmas
rendszer-segédletet dolgozzon ki, amely ajánlás az alkalmassági
feltételek megfeleltetésére az érvényben lévõ és vonatkozó
jogszabályokban, elõírásokban szereplõ képesség igazolásához.
Az Útmutató kidolgozott változata nem egyenértékû a minõség-, környezet-, munkabiztonsági tanúsítással.
De alkalmas arra, hogy az ISO 9001 szabvány szerinti tanúsításhoz
Minõségirányítási Kézikönyvként szolgáljon. Amennyiben az adott
tervezõiroda minõségirányítási rendszerét hazai vagy nemzetközi tanúsító
szervezettel akkreditáltatni akarja, a kiválasztott akkreditáló
szervezet követelményeinek megfelelõ kiegészítésekkel kérheti azt.
Az ÉTDR oktatási környezetének célja, hogy a felhasználók szervezett vagy öntevékeny oktatási formában elsajátíthassák a szoftver használatát, kipróbálhassák működését, tesztelhessék az egyes folyamatok eredményeit, kipróbálhassák saját hatósági sablonjaikat.
Az ÉTDR oktatási környezete az éles rendszer környezetével megegyező
szoftververziót alkalmazza, de az éles rendszerben működő egyes
szolgáltatások az oktatási környezetben nem elérhetőek, továbbá
adatbázisa attól független és eltérő. Az alább csatolt szabályzat az
ÉTDR oktatási környezetének nyilvános használatának feltételeit és
módját írja le.
http://www.e-epites.hu/etdr/oktatasikornyezet
Oktatási változat: https://oktatas.etdr.gov.hu/
Tájépítészeti kiállítás - szakmai konferencia -helyi fórum - “próbavásár”
2012. szeptember 28. Somlóvásárhely
BESZÁMOLÓ
MAGYAR ÉPÍTÉSZ KAMARA TÁJ- ÉS KERTÉPÍTÉSZ TAGOZAT
a beszámolót és a fotókat készítette: Bardóczi Sándor
A projekt a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat elnökségének értékelése és javaslata alapján, az
Európai Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési alap társfinanszírozásában, a Nemzeti Vidékfejlesztési
Program Irányító Hatóságának jóváhagyásával valósul meg.
Előzmények
2005-ben az 1698/2005/EK EU tanácsi rendelet az Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alap megnyitásához feltételnek szabta a tagállamok számára vidékfejlesztési hálózatok létrehozását, melynek Magyarország 2008-ben tett eleget a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat (MNVH) létrehozásával. Az MNVH tevékenységét EU-forrásból, a Technikai Segítségnyújtási Keretből finanszírozza.
2011-ben újjászerveződött a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat és
meghatározta a következő két évre vonatkozó 2012-13 évi cselekvési
tervét és költségvetését.
A MÉK több szinten is bekapcsolódott a
MNVH munkájába: a MÉK a 200 fős Tanács tagjaként; dr. Ónodi Gábor és
Krizsán András pedig - szakmai munkájuknak köszönhetően - elnökségi
tagként a Csatári Bálint vezette 12 fős elnökségben.
2012. március
közepén elfogadta a kormány a Nemzeti Vidékstratégia 2012-2020 közötti
időszakra szóló dokumentumát. Ehhez kapcsolódik az év elején
megszületett Darányi Ignác Terv, a NEV végrehajtásának keretprogramja. A
MÉK a stratégia és a program véleményezésében intenzíven részt vett, és
sikerült elérni, hogy az épített- és táji környezet megújítására
vonatkozó fogalmak, fejezetek, programok bekerüljenek a szakmai
programba. Erre építve, kellő aktivitással lehetőség nyílik a vidék
komplex, az építészet területét is érintő megújításában való
részvételre. A MÉK célkitűzése, hogy létrehozzon egy cselekvőképes
szakmai hálózatot, amellyel a kínálkozó lehetősége ki lehet használni.
Az építésügy elektronizációját előkészítendő a közreműködő szervezeteknek felül kell vizsgálniuk ügyviteli és iratkezelési szabályzataikat, hogy az ÉTDR által megkívánt folyamatok és iratkezelési feladatok a helyi szabályoknak is megfelelően kerüljenek elvégzésre.
Az építésügyi hatóságok önálló szervezeti entitások, azonban egy nagyobb szervezet részeként működnek, szakmai kérdésekben nem, de szervezeti kérdések tekintetében annak alárendeltségében végzik tevékenységüket. Az építésügyi hatósági eljárásban résztvevő, ÉTDR-t használó szakhatóságok ugyancsak saját szervezeti, működési és iratkezelési renddel bírnak, az építésügyi hatósági eljárásban való közreműködésük tevékenységi körüknek csupán egy szegmensét jelentik.
Az ÉTDR-használó hatóság számára készülő ügyviteli és iratkezelési szabályzati minta nem fogalmazhat meg az érintett hatóság szervezeti keretein túlmutató előírásokat, illetve nem tartalmazhat a befogadó szervezet egészére vonatkozó közjogi szervezetszabályozó eszközöktől eltérő előírásokat.
Az ÉTDR által támogatott hatósági eljárások nem fedik le a hatóság feladat- és hatáskörébe rendelt összes eljárást. A szabályzati minta tehát nem a hatóság általános ügyviteli és iratkezelési szabályzata, hanem csak az ÉTDR használatával összefüggő ügyintézés és iratkezelés kérdéseit foglalja rendszerbe, és a hatóság általános ügyviteli és iratkezelési szabályzatának az ÉTDR használatával kapcsolatos különös szabályait tartalmazza, így nem tér ki rá, vagy csak jelzésszerűen foglalkozik azokkal kérdésekkel, amelyek nem kapcsolódnak a rendszer használatához. A szabályzati mintában foglaltak részei lehetnek a hatóság általános ügyviteli és iratkezelési szabályzatának, abba beépített módon, vagy egy önálló szabályzat formáját is öltheti, amelyre az általános ügyviteli és iratkezelési szabályzat nevesítetten hivatkozik, vagy annak mellékletét képezi.
A szabályzati minta meghatározza, hogy kinek és mire kell az ÉTDR-t használnia, az ÉTDR használatának leírását („hogyan kell használni”) az ÉTDR felhasználói kézikönyvei tartalmazzák.
Ügyviteli és iratkezelési szabályzati minta (Word dokumentum)Az „E-közigazgatás az építésügyben: elektronikus ügyintézés, gyorsabb engedélyeztetés” címmel
2012.06.28. napján a Belügyminisztérium Márványaulájában elhangzott előadás
képi anyaga és lejegyzett szövege
Jelen jegyzet azoknak a fogalmaknak a tisztázását tűzi ki célul, melyek az elektronikus műszaki leírások, dokumentációk készítése, kezelése, továbbítása során felmerül, a miértek és a hogyanok megértéséhez ismerni érdemes. A jegyzet azon magánindíttatású céllal készült, hogy azon kollégáknak, ismerősöknek segítsek, akik a papír alapú dokumentálásról most térnek át az elektronikus dokumentálásra, vagy csak új e-dokumentálási módszerek iránt érdeklődnek. Ennek megfelelően a jegyzet változatlan formában szabadon terjeszthető és forrásmegjelöléssel hivatkozható. A jegyzet ugyanakkor időnként új információkkal frissül, így érdemes mindig a láblécben feltüntetett forrásra és dátumra is tekintettel lenni.
Varga Illés Levente - Műszaki dokumentációk alapfogalmai
PDKS elitbahis http://www.escortbayanlariz.net http://www.sahipleniyorum.com elitbet giriş elitbet giriş casibom giriş PDKS https://haberler07.com